woensdag 8 juli 2015

Over de Provence, Vaucluse, en soms eens een deur

Een rologende man en dochter liepen me meermaals voor tijdens ons weekje Provence. Ik fotografeerde meer huizen, deuren en luikjes dan iets anders. De blauwe en groene kleuren zijn zó hard mijn kleuren, ik kon niet anders dan er een foto van nemen om er achteraf van te kunnen genieten.





Tegelijkertijd heb ik ook een zwak voor oude architectuur. Kerken, stadspoorten, fonteinen en stadshallen, maar ook de gewone huizen in de rij met prachtige deuren en allerlei versieringen op de gevel. Ik wil weten vanwaar het komt. Waarom ze net dát symbool in hun deur verwerken.

Ik heb me dus kostelijk geamuseerd vorige week in de Vaucluse. We huurden een huisje in Mazan, met zicht op de Mont Ventoux, mijn lievelingsstreek. Raar, maar daar voel ik me thuis. Veel meer dan bijvoorbeeld een uurtje verder in de Ardèche.










Voorgaande foto's zijn genomen in Mazan, Ménerbes, Oppède-le-vieux, Pernes-les-fontaines en Venasque.

5 opmerkingen:

  1. Aiaiai zo herkenbaar... misschien kunnen we ooit buurvrouwen daar worden en op onze oude dag op een stenen bankje deugddoend keuvelen in't vlaams ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou ook van die oude stenen. Zo jammer dat we dat in de Kempen niet hebben! Hier zijn alle lemen boerderijtjes in de jaren 50 vervangen door "moderne" villa's...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zaaaaalig! Ik geniet mee vanuit mijn zetel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrienden van ons hebben zo'n huisje int "fransche"'...'

    BeantwoordenVerwijderen