woensdag 15 april 2015

Groeten uit Westouter!

Vroeger vond ik dat altijd de max, zo van die voorgedrukte kaartjes, die je voor elke gelegenheid kon gebruiken. Met sierlijke letters staat de naam en adres van Meneer en Mevrouw en hun kinderen gedrukt op een mooi dik kwaliteitsvol kaartje. Het straalde een zeker stabiliteit uit, een voorbeeld van een oervlaams gezin.
In mijn kindertijd waren het alleen de al wat oudere mensen die dat hadden. Heerlijk ouderwets.
Als ik tussen de wenskaarten kijk die ik kreeg bij de geboorte van mijn kinderen, vind ik er een aantal terug.

Eigenlijk wou ik al lang een persoonlijk kaartje, iets dat je voor verschillende gelegenheden kan gebruiken. Maar ik wist nooit wat of hoe. In ieder geval niet zo iets, veel te traditioneel voor mij.
In mijn zoektocht kwam ik Kaartwereld.nl tegen. Op de site kan je kiezen tussen allerlei gelegenheidskaarten, die je kan maken met veel verschillende sjablonen. Maar ik zag staan: 'Kaart met eigen foto', en was meteen verkocht! Ik naam een foto die ik al eens op instagram gebruikte.

Het maakproces is heel eenvoudig. Eerst fotootje uploaden, wat verplaatsen, een tekst toevoegen (ook aan de achterkant, daar zette ik onze namen), dan kies je een formaat. Er is ook een mogelijkheid om de kaartjes meteen naar de ontvangers sturen. Je kan zelfs een cadeau meesturen! Handig, als je niet veel tijd hebt en toch iets wil doen vanuit je luie zetel. Maar dat is niet aan mij besteed. Ik maak graag werk van mijn cadeautjes.
Ik ben heel content van het resultaat. De kaart is een iets groter formaat, heeft een licht blinkende voorkant. Op de achterkant heb ik nog voldoende plaats voor een persoonlijke boodschap.

l

Wie weet krijg jij binnenkort een kaartje in de bus van ons?

10 opmerkingen:

  1. Zeer origineel en veel mooier dan die 'gewone' adreskaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n leuk idee! Ik stuur altijd van die "Hoera! uit Leuven"-kaartjes (Hema) voor verjaardagen, maar dit is nog origineler

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo tof! Is dat die kabelbaan van Eigen Kweek? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooo nostalgie, die foto!
    Heel tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk! ik maakte er in het verleden ook persoonlijke voorgedrukte met allerlei toepasselijke dingen erop...; nog van voor de blogtijd , haha... misschien moet ik ze eens bloggen?! veel goedkoper dan zelfs de Hema èn uniek ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen