zondag 19 april 2015

Malta in my mind

Tegen de tijd dat de eerste lente-zonnestralen daar zijn, ben ik al die lagen kledij zó beu! Elke ochtend die hoop kleren aandoen, en 's avonds weer allemaal af.
Mijn vel snakt naar de warmte van de zon. Meermaals moet ik in de winter mijn vitamine-D-gehalte opkrikken met druppeltjes of tabletjes. Soms wou ik dat ik in het zuiden van Frankrijk, dicht bij de Middellandse Zee of pakweg Malta of zo geboren was. Bijna altijd zon, wind en zee. En veel bloot vel en weinig kledij.

Dit jaar was mijn verlangen weer immens groot. In december lag er al een eerste bloesje geknipt klaar. Ergens halfweg januari was het afgewerkt.
Met blauw en witte stipjes kan je niet missen, dacht ik eens op een Stoffenspektakel vorig jaar, en nam een groot stuk mee. Gelukkig maar! Voor het bloesje Jasmine van Colette Patterns heb je een goed stuk nodig, aangezien de patroondelen schuin van draad moeten worden geknipt.








14 opmerkingen:

  1. Echt prachtig! En dat ik behoorlijk fan ben van bolletjes-stofjes zal er ook wel iets mee te maken hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben fan!!
    Is dat een 'gewoon' katoentje of valt het zo mooi omwille van het biaisknipgedoe?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is een gewoon katoentje. En inderdaad het valt mooi door dat je schuin van draad knipt, maar ook door het patroontje hoor; het zit goed in elkaar

      Verwijderen
    2. ...tempting... #kijkttriestignaardestapelongebruiktepatroontjes ;)

      Verwijderen
  3. Heerlijk zomers! Al zou eigenwijze Eva die delen nooit schuin van draad knippen, en daar sowieso spijt van hebben tijdens/na het stikken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo knap! enne... ik snap je helemaal ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen