zondag 18 augustus 2013

Zomergerief

Schuldgevoel maakte zich meester van mij bij het besef dat ik al zoveel beloofde voor de man des huizes te naaien en er nog steeds geen afgewerkt stuk bestaat. Met de reis naar Frankrijk in het vooruitzicht nam ik me voor nog een duwtje te doen.
Zo'n luchtige katoenen pyjamabroek, dat moet je toch hebben op reis in het zuiden, geef toe.
Het ding deftig op foto krijgen was lastig. Perspectief, lichtinval, het lukte niet echt. De dochter was in een zotte bui en poseerde steeds enthousiast mee. En zo kreeg ik toch een redelijke foto.



Met het naderen van de dag van vertrek bedacht ik me dat ik ook nog een zomers kleedje kon gebruiken. Het patroontje van het halterjurkje lag al een jaar uitgetekend klaar. Bij Sjiekebiele vond ik nog een laatste stuk turquoise tricot en daar zag ik meteen dat kleedje in. En hop, in een avondje zat het in elkaar.


Ik was wel niet content van de optionele afwerking: een rekker tussen beleg en rugpand naaien zodat het kleedje beter aansluit. Echt, enorm slordig. Ik droeg het toch op reis, maar bij thuiskomst tornde ik het los en naaide ik smockgewijs een paar rijtjes. Mja, het is iets beter maar toch niet dat... But who cares?




8 opmerkingen:

  1. Ik vind het toch wel geslaagd, hoor! Dat smokje achteraan is tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toch echt schone da kleedje en pieter straalde verzeker in zyn pyama-broek , mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een man met smaak, dat moet gezegd. Ik stikte ook eens een pyjamabroek - voor de vader des huizes - maar zijn eis was: donkerblauw en geen tralalakes. De dees is toch massa's vrolijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi gedaan hoor, ik herken het stofje van de broek denk ik... en het kleedje, super zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is het stofje dat jij mee bestelde bij fabricworm! Oorspronkelijk bedoeld voor een hemd voor Seppe, maar hij wil het niet..

      Verwijderen
  5. een pyjamabroek lijkt me nog tricky, want je wil toch niet dat die ongemakkelijk zit? Isolde heb je erbij gezet voor de liebster blog award (zie mijn blog)! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik heb het gezien, danke. vlug even denken over de vragen...

    BeantwoordenVerwijderen