vrijdag 30 november 2012

Uitzondering

Je kent ze wel, een awardje langs hier, ééntje daar. En als je denkt dat ze gehad hebt, keren ze na een jaartje terug. Zo ook de Liebster blog award. Vorig jaar deed ik mee aan ééntje, daarna geen meer -beloofde ik mijzelf. Gevaar voor saaiheid, teveel blootgegeef of iets van die strekking.
Tja...Maar vertel mij, hoe kan je weerstaan aan deze jonge deerne? Ik volg haar al van in het begin (één van haar eerste volgers geloof ik). Jong enthousiasme, dat doet het altijd bij mij.
Daarom Eva, voor jou deze uitzondering!

Er wordt van mij verwacht dat ik 11 dingen over mezelf vertel. Ik deed dat al eens, toch nog eens een poging niet in herhaling te vallen.

1 eigenlijk geef ik niet graag alles prijs over mijzelf. Maar tegelijk heb ik geen geheimen. Alles wat je wil weten mag je vragen.
2 blauw is mijn lievelingskleur.
3 love kids!
4 ontroering, verwondering...
5 mijn leven is te kort om alles nog in te plannen wat ik nog zou willen doen. Of misschien niet.
6 2 schatten van kindjes, schat van een man
7 muziek, theater, woord, kunst, ik kan er heel week van worden.
8 mama veel te vroeg gestorven. Ik ben nu al ouder dan zij.
9 hmm 9, schoon getal!
10 koffie!
11 ik hou van u!

Wat Eva nog van mij wilde weten:

Wat is jouw levensleuze?
Alles komt goed!

Waar koop je jouw stofjes?
In den Beer, Meky shop, Cleopatra in Roesbrugge, Vermiljoenshop, Koekepeertje, Bambiblauw...

Zonlicht of maanlicht?
Uiteraard zonlicht.

Wat is jouw lievelingsrecept?
Hangt van periode af. Momenteel: aardappel, spek, sjalotjes, room en gesmolten raclettekaas in de oven! Mmmm

Wie is volgens jou een muzikaal toptalent?
Mijn broer en Geike

Beste film allertijden.
Ik kijk niet veel naar films, ook niet naar tv. Toch heb ik 1 film die voor mij steeds de beste blijft: Amélie Poulain.

Vanwaar kwam je inspiratie om te beginnen naaien?
Euh, ergens uit het niets. Zoals inspiratie ontstaat. Ik volgde 11 jaar geleden naailes. Het was een evidentie.

Hoe omschrijf je jezelf in 1 woord?
Optimist.

Sinterklaas of Kerstmis?
Hier vieren wij Sint-Maarten op 11 november. Dus kies ik Kerstmis. Vroeger, toen mijn grootouders nog leefden, kwam daar op Kerstmis de Engel. Engel Gabriël. Eénmaal per jaar cadeautjes krijgen, en dan nog van een engel! Sint-Maarten was alleen om van deur naar deur te gaan zingen met een biet.

Wat is je favoriete kledingstuk?
Mijn hemdjurk!

Sinds wanneer ben je gestart met bloggen?
In oktober 2011. Het schiet mij te binnen dat ik mijn 'verjaardag' ben vergeten!

7 opmerkingen:

  1. Al goed dat ge die uitzondering maakte, wantik vond u al een toffe, maar nu weet ik het zeker :-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :) nadat ikzelf verhuisde van Tikkie naar een nieuwe blog, was ik jouw blog een beetje uit het oog verloren. Fijn om er nu via via toch weer op te belanden! En dan gelijk een blogje vol 'weetjes', leuk!. Groetjes, Marieke
    www.threeforapary.blogspot.comt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Merci voor de uitzondering :-) Ik stond een tijdje achter met bloglezen (examens...) maar toch nog eens een dikke proficiat met uwen award ;-) Als ik hem u geef, betekent dat ge 't verdiend hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, buikbewoner vind ik echt een goed woord! En deze openbaringen van jouw laten heel duidelijk zien dat je uit een heel andere cultuur komt dan mij als noorderling, grappig want zo ver is het nou ook weer niet! Gefeliciteerd met je blogverjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen