vrijdag 22 juni 2012

Lappendeken

Dit ideetje had ik al lang in mijn hoofd. Voor als mijn metekindje eens komt slapen. Tal van restjes blauw-achtige stof werden verzameld en samen met dochterlief in vierkantjes geknipt. Het viel mij op hoeveel stof met blauw ik heb. Het valt niet te ontkennen dat dit mijn lievelingskleur is...




De onderkant is geen fleece, maar heerlijk zachte sheepskin. Dat is katoen, dus veel beter voor een kind mee toe te dekken. Ik kocht deze sheepskin bij Koekepeertje.


En nu nog een rood dekentje! Mijn rode lap is dubbel zo groot, maar ik heb wel veel minder rode stofrestjes...denk ik  toch. Uhum, eens kijken hoe we het oplossen.

18 opmerkingen:

  1. Superschoon !
    Ps: dank je wel voor de reactie bij Marte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is graag gedaan hoor! Ze verdient het!

      Verwijderen
  2. Onder zo'n prachtig dekentje wil ik ook wel slapen! Daar gaat fijn geslapen worden bij jullie.Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk zo'n deken!
    misschien kan je rood met rose en oranje combineren?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai dat ziet er mij ongelooflijk veel werk uit! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk gedaan, ideale restjesverwerking met een zeer bruikbaar resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, ik wou dat mijn stofrestjes ook zo mooi waren! Het is in ieder geval een prachtig dekentje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoooo mooi! Echt, en die stofjeskeuze en hoe je het allemaal aan elkaar liet passen...PERFECT! (Misschien een ideetje voor je weet wel wat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-)
      En dat passen was een heel gedoe hoor, leggen en verleggen tot het goed was...

      Verwijderen
  8. Zo schooooonnnnn...in BLAUW! Zalig! Rood...gewoon combineren met wit eenvoudig of laten knallen met groen???

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, dat is ongelofelijk prachtig, mooi!!
    En ik die dacht dat je daarvoor jarenlang moest haken; met lapjes stof gaat dat natuurlijk veel sneller!! En chique dat dat is, wauw!!!
    Rood combineren met blauw en wit? Cfr. Amerikaanse of Franse vlag? (als je nog blauwe overhebt tenminste ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk gedaan hoor! mss ga je nog verschieten hoeveel rode lapjes je wel vindt in al je dozen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie lapjes, samen een mooi geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och wat een werk!!!!!
    Maar wel mooi hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai! Knap! Ik zou daar het geduld niet voor hebben, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen