maandag 28 mei 2012

Doopkleedje

Ik toonde hier al een glimp van mijn bezigheden vorige week. Een doopkleedje gemaakt uit een trouwjurk. Niet voor mij hoor, maar voor de nicht van een goeie vriendin.
Het was toch efkes spannend: knippen in een trouwjurk, dat doe je niet elke dag hé. Ik maakte wel eerst een proefmodelleke om te passen.
Het patroontje maakte ik zelf, en paste het hier en daar wat aan na het passen (wat een zin).
Ik hield het bewust eenvoudig, want de stof is satijnachtig en dat vraagt niet veel tirlantijntjes vind ik.




En zo ziet het eruit met het baby'tje er in:



Deze laatste foto is de enige die ik heb van het hele kleedje. De onderkant werkte ik af met een satijnen biaisbandje. De voering is met een rolzoompje afgewerkt en komt een paar centimeter korter.

Voila, kleine J. zal stralen op haar dag!

11 opmerkingen:

  1. Ze ziet er in elk geval heel content uit! Mooi kleedje. En inderdaad, het stofje heeft niet veel tralala nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, en idd geen frutsels nodig bij die stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo mooi isolde... en de baby vindt het blijkbaar allemaal heel lollig, hopelijk lacht ze ook zo tijdens haar doopsel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Het lijkt mij superSpannend om de schaar in een trouwjurk te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad heel spannend moet dat zijn maar mooi gelukt! En genieten waarschijnlijk eens ze't aan heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap gedaan! (Ik zou niet durven knippen in een trouwjurk eigenlijk :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh zeg, wow, zo chique!!! Dat heb je knap gedaan!
    En wat een zotte doos, die schattige baby!!!
    Geniet van het doopsel en laat maar veel foto's nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is heeeel schoon! Echt hé.

    BeantwoordenVerwijderen