dinsdag 31 januari 2012

Voor de zoon

Hij zag vorige week mijn blog. Voor de eerste keer. "Mama, waar staat de border collie?" Hij is gek op deze honden. Zijn droom is om schaapherder te worden. Ik weet ook niet vanwaar hij het haalt. De foto van mijn header is eerder toevallig. Ik vond dat de foto rust uitstraalde, en deze foto was panoramisch genoeg om over de hele lengte te kunnen gebruiken en mijn blognaam in de lucht te plaatsen. Meer niet.
Nu begon mijn zoon te zagen. Of ik aub een foto van schapen mét border collie kon gebruiken? "Je hebt er toch een heleboel op de computer staan van vorig jaar op reis?" Klopt ja, maar geen geschikte. Ik kon hem sussen met de belofte te bloggen over die mooie dag vorig jaar, op reis in Nederland.

In Elspeet gaf een schaapherder elke woensdagvoormiddag uitleg over zijn kudde schapen, zijn border collies, en hoe zijn dag eruit ziet. We mochten na de uitleg meewandelen tot aan de heide. Een memorabele dag voor de zoon!








Altijd in de buurt van de honden en de herder..








4 opmerkingen:

  1. Je zal er toch eens werk van moeten maken om daar een echt exemplaar bij jullie in huis te halen hé :)

    Mooi foto's trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wees gerust Fam, ik word er elke dag aan herinnerd! Eerst een geschikt huis met voldoende grote tuin vinden...

      Verwijderen
  2. Hey, je hebt een leuke blog, dus ik gaf je een award. Kijk maar op mijn blog. Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben er ook één en hij is geweldig maar niet werkzaam. Wij hadden vroeger ook altijd schapen thuis waar we dan zo nu en dan met de hele familie achteraan moesten om ze te verplaatsen totdat we dus geweldige hulp kregen: van onze bordercollies! Degene die we het langste hadden en die het slimste was kon zelfs mee achterop de fiets!

    BeantwoordenVerwijderen