zondag 8 januari 2012

Eerste rokje van 2012

Eindelijk! Het eerste blogbericht van 2012! Het zijn hier zeer drukke dagen geweest, zeg maar weken. En uitgerekend op mijn enige echte dagje verlof (die volgepland zat natuurlijk) werd ik ziek. Ik geraakte amper recht. We zijn dus met een inhaalbeweging bezig. Resultaat nummer 1: het kwart-rimpelrokje, volgens de duidelijke uitleg van haar. Het patroontje was al een tijdje klaar, de patroondelen geknipt.. Het was dus weer een werkje van nu-en-dan-een-beetje. U kent mij al. Maar kijk, het is klaar!


Ik maakte er een bloemenbroche à la Mme Zsazsa van.


Het stofje is een mooi rood-wit winterstofje van een vorige collectie van van Hagen. Het rokje voorzag ik van een voering.
Oh ja, de foto's nam ik met een kinderfototoestelletje. Dat zie je ongetwijfeld aan de kwaliteit, maar beter dat dan niets! Niet?

Update: nog een foto:

met een pleister in haar gezicht, dat arme kind. Er zit een wondje achter dat besmettelijk is.

9 opmerkingen:

  1. schone we zeg isolde ,amaai chapeau
    zeg , ben je nog aan't denken aan een broekrok
    ik vond in mijn archieven nog een oud patroon
    moest je es willen laat maar horen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow!!!!! Wanneer kunnen we dat eens in het echt bewonderen?!!!

    Je bloemenbroche is ook heel goed gelukt hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Rita, dénken aan een broekrok wel, ja.. Ik heb tot nu toe nog geen gevonden. Super dat jij dat hebt!! Natuurlijk ben ik geïnteresseerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt inderdaad een mooi stofje! Leuk modelleke hé

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik geef het broekrokpatroontje mee met je lieve echtgenoot ,vandaag 2 boeken meegegeven die ik es kocht in sluis in zo'n boekenshop ,enne ze ruiken 'heerlijk' muf !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Danku Rita! Mijn lieve echtgenoot gaf de boeken af, zéér interessant! Ik ga een paar kopietjes nemen en ik geef ze dan terug. Enne... ik kijk al uit naar het patroontje van de broekrok!

    BeantwoordenVerwijderen