zondag 11 december 2011

Nostalgie

'100 IDEES', zo heet het franse tijdschrift voor de creatieve vrouw uit de jaren '70  en '80. Misschien bestaat het nog, ik weet het niet. Mijn zeer creatieve buurvrouw heeft er hele stapels van. Onlangs kreeg ik er een paar te leen om eens in te kijken. Ik moet ze zeker terug geven, want ze zijn haar dierbaar zegt ze. En ik kan dat goed geloven! Elk boekje is een schat aan creatieve, en vooral tijdloze ideeën! Van naaien, breien, inrichting tot originele tafeldekking en receptjes. Uit elk boekje maakte ze wel iets voor één van haar vijf zonen. Kijk maar eens mee.


De boekjes zitten uiteraard ook vol met reclame. Zalig vind ik dat! Als ik zit te bladeren in de boekjes, is het net alsof ik weer kind ben.



Die garage van Fisher Price! Ik speelde er meer mee dan mijn broer geloof ik..
En kijk: naaimachines!



Ik ga de boekjes nog efkes houden geloof ik...

3 opmerkingen: