donderdag 8 december 2011

Kerststerre

Mijn fototoestel is nog steeds kapot. Gelukkig heb ik lieve vriendinnen die mij hun fototoestel uitlenen zodat ik hier toch nog mijn sterrekes kan tonen. Het is echt simpel! Hier gaan we..

Men neme een zak met restjes stof. Kies stukjes stof naar keuze uit.


Knip er 5 stukjes uit in ruitvorm, en naai deze aan elkaar.



Neem de vorm van de ster over op een stukje papier. Ik deed dit zo:




Let wel: deze stervorm dient wat bijgknipt te worden, in de 5 stukjes die aan elkaar genaaid zijn, is er al naad weg!

Leg de beide stervormen met de goede kanten op elkaar, leg er een lintje tussen, en stik aan elkaar. Laat een 3-tal centimeter open om te keren.


Let er op dat het lintje uit een punt komt. Bij een vijfpuntige ster wijst de punt altijd naar boven!! Nooit omgekeerd!

Keer de ster en vul op met... Ik gebruik een oud goedkoop Ikea-kussen waarvan ik alleen de inhoud bewaar.



Naai het laatste stuk dicht met een onzichtbare steek.



Klaar! Hang op naast een eenzame engel  sneeuwman en een verdwaalde sneeuwvlok en geniet...

7 opmerkingen:

  1. Een heel karwei, maar wel een prachtig resultaat!
    Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof! Heb nu wel net mijn kerstboom versierd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is niet zo'n karwei hoor, het valt echt wel mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kheb ze in het echt mogen bewonderen en ze zijn héél schoon!!!

    Die roodtinten zijn voor de moment ook mijn kleur voor de kerstboom...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Wij hebben geen kerstboom, maar bon, toch onthouden tegen dat we er ooit wel een zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi ,mooi, mooi zeg ,en heel goede uitleg erbij , chapeau !!!

    BeantwoordenVerwijderen