maandag 14 november 2011

Het kleed dat nooit leek af te raken

Toen ik naailessen volgde 10 jaar geleden was ik gek op kleedjes met overslag (cache-coeurmodellekes). En nog steeds eigenlijk. Ik zocht en zocht in de stápel Burda's die er ter beschikking lagen, in een stapel Knippies die ik zelf had, en nergens zo'n patroontje te vinden. Ik legde er mijn hoofd bij neer...  Het kwam blijkbaar niet in mij op om zelf een patroontje aan te passen.
Soit, ergens begin dit voorjaar, vond ik bij Vermiljoenshop dit prachtige stofje: Hélium van Petit Pan. Ik zag er meteen een overslagkleedje in. En ik vond er ook meteen een patroontje (Butterick 5030) van! Hoera! Hoera! De patroondelen werden meteen geknipt. Toen werd het stil... Het patroon had wat studie nodig, en ik had nog veel ander naaiwerk liggen.
Ondertussen zag ik een bijna gelijkaardig kleedje op 2 blogs verschijnen. Grappig hoe dingen, ideeën blijkbaar 'in de lucht hangen'. Voor mij handig: ik zag meteen dat zo'n kleedje mooi was in die stof.
Uiteindelijk raakte het af! Er zijn naar mijn mening nog aanpassingen nodig, maar ik ga daar nu niet meer zo lang mee wachten, want het kleedje is heel leuk om te dragen. Alleen spijtig dat het nu kouder wordt. De eerst mooie lentedag weet ik al wat ik ga aan doen!


Vorig weekend was het Petit Bazaar, en Vermiljoen stond er ook met haar stoffen. Je kreeg een verrassingke als je iets aanhad gemaakt met stof van haar. En voor een verrassing ben ik altijd te vinden hoor! Ik kreeg een enveloppe met 4 stukken flockfolie, woehoe! Wat een mooie kleurtjes.
Natuurlijk kon ik het niet laten nog wat stofjes te kopen.

Het onderste stofje is sheepskin van bij Koekepeertje. Het laatste stuk! Van Katoen stond er ook met een stand, met 200 kg knopen. 1 euro voor 100 gr. Ik heb me nog redelijk ingehouden, ik hield het bij één zakje. De sterretjesstof wordt ondergoed voor mijn kinders! ( uiteraard wordt het kooppatroontje van Van Katoen gebruikt).

9 opmerkingen:

  1. Ik heb het live gezien op Petit Bazaar en tis een schoontje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tstaat je heel schoon en ik ben razend benieuwd naar dat sterretjes ondergoed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, wat een pracht van een kleed! Zowel het model als de stofkeuze. En dat sterrenstofje steekt ook mijn ogen uit. Waar heb je dat vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het sterrenstofje heb ik gekocht bij Vermiljoen op Petit Bazaar. Het is een zeer aangenaam voelende tricot.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne stofjes heb je gekocht, leuk! En je jurkje is ook mooi geworden, hang maar vast klaar voor die eerste lentedag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat een mooi kleedje!!
    ik zou niet wachten tot de lente hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen