maandag 24 oktober 2011

Getikt

Hmm.. Ik ben getikt door deze fijne dame. 10 dingen over jezelf vertellen is niet simpel. En al zeker niet als je weet dat iedereen in de mogelijkheid verkeert om dit te lezen. Maar soit, ik heb het aanvaard, dus ik doe mijn best.

1. Ik heb 2 lieve kindertjes, een zoon en een dochter, met om het meest grappige uitspraken, hersenkronkels allerhande, waar wij ons 's avonds, als ze in bed liggen, een breuk mee lachen.
Zo denk de dochter dat als man en vrouw een kindje willen maken, de man op de vrouw moet liggen (zeker niet andersom), omdat het zaadje moet kunnen 'vallen'. Snap je?
De verwondering van zoonlief was zeer groot toen mijn vader - met zijn grote platencollectie - een plaat wilde laten horen aan de kinderen. "Maar papie, zo'n grote CD!!"

2. Deze 2 kindertjes zijn allebei thuis ter wereld gekomen. De zoon bij de houtkachel in putje winter, de dochter eind mei, terwijl de zon opkwam, en de volle maan aan het ondergaan was...

3.Om in het thema te blijven; ik ben gek op baby'tjes en kinderen.

4. In het jaar '96 moest ik een studiekeuze maken. Regentaat LO of verpleegkunde? Het is verpleegkunde geworden, anders was ik wellicht wielrenster geworden. 3jaar terug ben ik afgestudeerd in de Gezinswetenschappen. Dat was zeer boeiend, maar wel zwaar om te combineren met gezin en werk.

5. Ik werk met personen met een verstandelijke beperking, en dat doe ik echt heel graag. Met hen werken verschaft mij veel werkvreugde! En plezier!

6. Het mooie Heuvelland...mijn geboortestreek! Nu woon ik er niet meer,  gelukkig wel maar 10 minuutjes van verwijderd. Ik ga er nog steeds graag wandelen en fietsen. En ik heb er nog een heleboel familie wonen natuurlijk. Het huis van mijn grootouders is een prachtige vakantiewoning geworden: Piepauw. Zeker eens het bezoeken waard!

7. Tien jaar geleden volgde ik naailessen. Ik was toen net zwanger van mijn dochter, dus maakte ik veel zwangerschapsbroeken, en vooral kledij voor de kindjes. De daaropvolgende jaren maakte ik nauwelijks iets. Tot zo'n jaar terug.

8. Mijn verslaving: koffie. Ik vind koffiedrinken zó gezellig dat ik er maar niet vanaf geraak...

9. Ik ben gek op het oude servies 'Copenhagen' van Boch La Louvière. Als er iemand een bord of een tas van deze reeks op zolder of in de kelder heeft staan... Je weet me te vinden!

10. Zoals ik al eerder op deze blog vertelde, ben ik in augustus doopmeter geworden van het dochtertje van mijn zus. En fier dat ik ben! Ze is mijn oogappeltje!

Tien dingen over mezelf, voila, missie volbracht. Er wordt van mij verwacht dat ik dit stokje doorgeef..
Ik geef het aan..........Vitrien. Aub.

1 opmerking:

  1. Ik vind dat super dat je thuis bent bevallen, echt waar, toen ik zwanger was van Febe zei ik dat ook altijd, maar naar het einde van de zwangerschap toe begon ik te panikeren en heb ik de optie gekozen: zo lang mogelijk arbeid thuis opvangen en in het ziekenhuis in 't bad. Alle drie de meisjes kwamen ter wereld in bad, maar alst van mij afhing mocht al die medische toestanden (infusen, lavement,...) achterwege gebleven zijn. Maar dat heb je dan natuurlijk als je in het ziekenhuis bevalt...

    Toch leuk om eens een paar nieuwe weetjes te lezen over jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen